Monday, January 14, 2013

Love you.

Kapten aku cakap:

"nak tunang dan dalam tempoh bertunang ni banyak dugaannya. dulu bila orang cakap kat aku macam tu, aku tak percaya. tapi bila aku dah kene sendiri, ini aku turunkan pulak pengetahuan ni kat vice aku, ko lah!"


aku cakap perkara yang sama dekat dia, sebelum dia pulang tadi. tapi bagi aku, semua perkara ada masalahnya. tak perlu percaya sangat. dugaan datang dan pergi, tetapi apa yang tertinggal disebalik dugaan tu yang penting; perasaan aku terhadap dia, serta perasaan dia terhadap aku. dan aku yakin, tuhan telah mendatangkan kepada aku seseorang yang sangat aku sayangi, orang luar dari keluarga sendiri lah kan? dan aku patut sedari bertahun yang lalu. ya, kami memamg banyak bergaduh. aku si dunggu, dan dia si puteri. haha. walaupun aku memang tidak pandai memujuk, tapi aku yakin dia tahu dari mula aku bersamanya, aku serius terhadapnya.

just imagine a complete stranger, coming from somewhere down south of malaysia, and i barely sees her for a past few years, fall in love and now we're getting close to live together. i've had millions songs, millions dream, millions hope, millions poets, millions words, yet I Love You is the sweetest words my heart can think of her. this is the miracle of my life.

Thank you for being my love.

2 comments:

  1. amboi!!!congrats yo!btw,kahwin je trus...xyah tunang2 mcm aku :) trus xde dugaan ..hehe good luck!

    ReplyDelete
  2. haha. thx. kalo bole kawen, nk je kawen trus weh. tp kalo si dia dan emaknya mahu mcm tu, saya kene la folo. lg pun, utk dia, once in a lifetime kan? apa salahnya.

    ReplyDelete